Antigona.  Sofoklovo drama, v němž se Oidipova dcera Antigona rozhodne pohřbít svého bratra i přes přísný zákaz svého strýce a zároveň Oidipova nástupce Kreóna. Kdo by tuto zápletku neznal. Ač se Antigona dočkala již mnoha zpracování, Činoherní studio Ústí nad Labem se jej rozhodlo uchopit po svém. 

Děj svého titulu popisují těmito slovy: Inscenace Dodo Gombára se dívá skrze starou antickou hru na naši současnost. Sofoklovo rodinné a politické drama zaostřuje na souboj idejí a střet generací. Jedině osobní odvaha ti pomůže se vzepřít! Jenom vzpoura ti pomůže dospět! A jen když si dospěl až sem, můžeš procitnout…  Antigona přes zákaz krále pohřbí svého padlého bratra. Nepsané zákony postaví výš, než stojí zákony světské. Je však chycena a poslána na smrt. Královské moci se v tu chvíli ale nepostaví samotná.

Městské divadlo v Jablonci sice bylo zaplněno jen zpola, ovšem oproti jiným dnům sedělo v hledišti i mnoho dětí. " Vzal jsem osmiletou vnučku, protože mi přišlo, že Sofoklovo dílo zapasované do dnešní doby lépe vstřebá. Jsem ovšem trochu v rozpacích, zřejmě jsem si špatně vyložil charakteristiku inscenace. Každopádně se nedivím, že z toho vnučka moc neměla, je to na ní brzy," uvedl Miloslav z Jablonce. Podobné hlasy zaznívali i z publika kolem mě. V podstatě jsme viděli skvěle zpracovanou Antigonu v klasické podobě, ovšem v novodobých outfitech všech postav a jediným opravdovým ´výkřikem současnosti´ se zdála být rocková píseň uck You, Daddy, která, krom uvedeného, neobsahovala žádná další slova. Rozhodně nezpochybňuji umělecký záměr a je evidentní, že tato fráze přesně pasovala do děje, ale ostrý střih publiku zjevně tentokrát příliš nesedl. Vše zachránil emotivní závěr, opět v duchu klasiky. Doteď vlastně přemýšlím, jak ústecké provedení zpracovat. Herecké výkony skvělé, výborná byla hudba Jiřího Hájka, skvělá byla i videoprojekce, jen já mám z té ´modernizace´ stejně jako diváci, rozporuplné pocity. ( ims)