Jeviště Městského divadla v Jablonci se přes dvě hodiny pyšnilo baletem. A ne baletem ledajakým. Na prkna kulturního stánku zavítal soubor Taneční konzervatoře hlavního města Prahy, aby tu ve více než dvouhodinovém představení předvedl neutuchající energii, nadšený elán a um svých mladých tanečníků.
Program večera byl rozdělen na dvě části. V té první se představili baletní skupiny v epizodách s názvy Oceán a perly, In the rain again, Ave Maria v choreografii jablonecké rodačky Mariky Hanušové - Blahoutové a Polovecké tance. Druhá půle pak patřila baletu Oliver Twist, na motivy románu Charlese Dickense. Právě zde exceloval, vedle tanečníků pražské konzervatoře, Jan Říha v hlavní roli. Pětasedmdesátiminutový balet se věrně drží románové předlohy, atmosféru starého Londýna dotvářejí i dobové kostýmy a vizuální projekce, nabízející, krom jiného, i listování Dickensovým bestselerem. Autorka představení Bohemia baletu Bérangére Andreo knižní předlohu doslova roztančila a přesně odhadla míru sentimentu, gest, podstatu zápletek a charakteristiku jednotlivých postav. Francouzská choreografka rovněž využila hudbu Rachel Portman, jenž použil ve filmovém díle o Oliveru Twistovi polský režisér Roman Polanski. Tanečníci Bohemia baletu s posluchači Taneční konzervatoře Praha dodali inscenaci mladistvý elán, nadšení, soustředěnost i emoce. Baletu, kterému nechybí pevná a dynamická mužská síla, dodávají potřebnou citlivost dívčí, lyricky zabarvené variace a závěr, vypovídající o smutku sólově tančící Betsy, dokáže vehnat publiku slzy do očí.
Bohemia balet byl k vidění v Městském divadle v Jablonci už podesáté a každoročně nabídl divákům neobyčejný zážitek. A my dáváme za pravdu Janě z Jablonce, která přišla na představení se svojí desetiletou dcerou, jenž chce být tanečnicí. Ta při odchodu uvedla: "Balet trval dvě hodiny a pak následovala hodina potlesku." A bylo tomu tak. Výkony konzervatoristů byly famózní, ale potlesk a aplaus rovněž.