Články

Úvodní stránka / Články

After live nabízí hluboké myšlenky  i vulgární vtípky pod čarou

After live nabízí hluboké myšlenky i vulgární vtípky pod čarou

Velmi rozporuplné dojmy ve mně vyvolala hra Rickyho Gervaise After live, kterou do našeho města přivezlo Divadlo Na Jezerce. Protagonisté odvedli skvělý a vyrovnaný výkon, herci na sebe slyšeli a krom verbálního, nabídli i bezchybný nonverbální projev. Čekala jsem silné momenty, které ve hře opravdu byly, zazněly nikterak veselé, ovšem hluboké pravdy, ale proboha proč toto všechno prolínala všudypřítomná vulgarita nejhrubšího zrna? Ano, dokáži pochopit, že osy postav jdou ´ode zdi ke zdi´, ale proč takovýmto laciným způsobem? Abych večer shrnula, za mě je hra After live plná skvělých momentů, dokonalé režie a ještě dokonalejší scény, ale stejně jako mě uchvátil závěrečný ´obraz stínů´, tak mě zamrzela ta část ´pod čarou´. A přesto všechno, nebo možná právě proto, a taky tedy díky psí mega star, si tenhle počin budu pamatovat ještě dlouho.

Velká Simona rozchechtala divadlo

Velká Simona rozchechtala divadlo

Sama Simona by zcela jistě s rozesmátou tváří potvrdila, že malá opravdu není. Já bych to slovo v jejím případě spojila spíš s podstatnými jmény komička, bavička, recesistka, srdcařka a extrovertka. Jak sama podotkla, show DONAHA není svlékací. Respektive. Nejedná se o odkládání oblečení, přesto však šel zhruba stominutový večer opravdu těsně na tělo. Simona nám vyprávěla o svém nevydařeném manželství, o porodu, o současném vztahu, o těle, které si prý nedopatřením vyměnily s Darou Rolinc a podávala to s takovou dávkou humoru, že jsme měli pocit, že to všechno byla a je legrace k popukání.

Čardášový sen uchvátil  zmenšeninu Vídeňské opery

Čardášový sen uchvátil zmenšeninu Vídeňské opery

Již při příchodu byli návštěvníci ohromeni scénou, která nejenže dokonale sedla operetě, ale dokonce i samotnému kulturnímu stánku. Také orchestr Severočeského divadla již na místě ladil své nástroje, aby je následně rozezněl v těch nejkrásnějších rytmech Emmericha Kálmána. Roztančená Čardášová princezna spojuje maďarský folklór s atmosférou a elegancí vídeňských valčíků.

Vzpomínky zůstanou

Vzpomínky zůstanou

Režie Viktora Polesného nabídla sympatický pohled na čtyři odlišné bytosti, s nimiž zatřese láska tak, že si to budou pamatovat do posledního dne. Rovněž obsazení se ukázalo jako velmi šťastné. Skuteční životní partneři Zlata Adamovská a Petr Štěpánek na sebe samozřejmě ´slyší´ i na jevišti a Lucie Štěpánková s Vilémem Udatným za nimi nikterak nezaostávali. Něžné a nostalgické momenty pozvedá jedinečná hudba, na níž se nezapomenutelně podepsala ruka Petra Maláska a která s atmosférou příběhu tvoří dokonalou symbiózu.

Slavic trio zavzpomínalo na   Bacha a přidalo Humoresku

Slavic trio zavzpomínalo na Bacha a přidalo Humoresku

Půldruhé hodiny dlouhý program ovládli laureáti několika prestižních soutěří precizním hudebním přednesem, jen škoda, že je v hledišti nemohl ocenit větší počet hudbymilovných návštěvníků. Tito mladí a nadaní hudebníci by si to bezpochyby zasloužili. Ti, kteří přišli, ovšem nelitovali a bouřlivým potleskem ocenili výkon tria, čímž si vysloužili přídavek, který právem snese příměr ´třešnička na dortu´. Přídavkem se stala Dvořákova Humoreska, která nabídla krásu, emoce a doplnila pocit příjemně stráveného večera.

Hůlka dostal publikum do varu

Hůlka dostal publikum do varu

Recitál v Jablonci byl jakýmsi průřezem jeho dosavadní tvorby a na pódiu se, spolu s Hůlkou, představili i klavírista a muzikant Jiří Březík a Veronika Savincová. Program večera byl plný známých hitů, ale i těch méně známých, přičemž si Hůlka neodpustil takzvané ´zpívání na hubu´, tedy bez mikrofonu. A jsme rádi, že tak učinil. V hrdle toho slavíka stále má. Hlavní aktér večera proložil zpěv milým vyprávěním a v kombinaci s Březíkem došlo i na mnoho vtipných momentů a komentářů. Každopádně jsme si Hůlkův recitál opravdu užili, místo přídavku si zazpívali oblíbenou lidovku Tatíčka Masaryka Ach synku, synku a šlo nám to jako zamlada ;-) A když Hůlka vystřihl Ave Marie v klasické podobě a bez mikrofonu, ani jsme nedutali. Naopak standing ovations jsme předvedli hned dvakrát. Bylo to krásné, emotivní a nabíjející. Děkujeme. (ims)

Absolventa zachránila Schneiderová

Absolventa zachránila Schneiderová

Zhruba dvouhodinová hra, která proslavila Dustina Hoffmana, nabídla humorné momenty i těžší pasáže, které byly skvělou příležitostí především pro trojici hlavních hrdinů - Daniel Krejčík jako Benjamin, Jitka Schneiderová coby paní Robinsonová a její dceru Elaine ztvárnila Martina Jindrová. Všichni sice odvedli dobrou práci, ale především od Daniela Krejčíka jsem čekala více. Zážitek ovšem vytáhla naprosto skvělá Jitka Schneiderová, která odhodila svoji častou afektovanost a dodala ději opravdový šmrnc.

Přelet nad kukaččím hnízdem nabídl emoční ohňostroj

Přelet nad kukaččím hnízdem nabídl emoční ohňostroj

Již sama scéna Matouše Škorpíka dávala tušit, že večer ´pojede´ v symbióze s Formanovým ztvárněním. Tzn. Bez zbytečných kudrlinek, zato s veškerou syrovostí a jakýmsi dokumentárním pohledem. Pod režijním vedením Lukáše Buriana se v hlavní roli MC Murphyho famózně zaskví Burian sám (v alternaci Miroslav Hrabě). V Jablonci se představil M. Hrabě a i jeho výkon je strhující, stejně jako ostatní mužské herecké role.

Lubomír Brabec ukázal,  proč je kytarovým mágem

Lubomír Brabec ukázal, proč je kytarovým mágem

Brabec každou skladbu mile a oduševněle uvedl a přidal i pár zajímavostí. A tak jsme se dozvěděli, kolik krav by si za svůj výdělek mohl koupit skladatel Weiss i jaký zvuk podle Španělů vydává samopal.

Biletářka Jana Krausová  zkrotila Goldflama

Biletářka Jana Krausová zkrotila Goldflama

Zcela ojedinělý divadelní zážitek nabídla jabloneckému publiku Jana Krausová, jež se představila ve hře Arnošta Golgflama Biletářka, kterou do Městského divadla Jablonec nad Nisou přivezlo Studio Dva Divadlo v režii syna Krausové, Adama. Nutno říci, že tato one woman show této drobné a nestárnoucí herečce nadmíru sluší. Velmi příjemný a civilní projev dokáže vybalancovat Goldflamovu umíněnost a snahu rozpitvat jednotlivé okamžiky do pidimomentů. Devadesátiminutová plejáda nálad, vizí a vlastní frustrace jedné biletářky, která se chopí příležitosti, když se jednoho dne v kině přetrhne film, Krausové sedí jako ´poklička ´na hrnec. Však to znáte.

Nadcházející představení

  • VÁNOČNÍ KONCERT ČESKÉHO ROZHLASU
    11.12.2024 od 19 hodin

Naši partneři