Režisérka Jana Kališová uchopila klasické dílo trochu novodoběji a zaměřila se více, než na folklór a tradice, na niternější charakteristiku jednotlivých postav a vztahy mezi nimi. Mařenka, v precizním podání Ivany Weberové, nebyla jen loutkou v rukách rodičů, ale chápající ženou, která ovšem dovede popadnout příležitost za pačesy. Její velký a bohatý hlas spolu s perfektní výslovností, tvořily dokonalý celek a její taška s proviantem na schůzku s Jeníkem dokreslovala dojem ženy, která myslí na všechno. Jeník (Josef Moravec) působil mile a rovněž jeho výkon byl excelentní. Jediným momentem, nad nímž zůstali diváci v úžasu, byla oprava motorky, kterou poškodil při hádce Kecalovi (v prvotřídním podání Jevhena Šokala). Motocykl, který v době Prodané nevěsty, rozhodně nebyl dopravním prostředkem a přesto jej Kecal po celou dobu používal, působil poněkud nepatřičně. Možná tak chtěla režisérka nahradit bicykl, který pro příjezd na námluvy vymysleli v Národním divadle Vaškovi. Ať tak či tak, celkový dojem z představení byl famózní, skvělé výkony pěvců, hudebníků pod vedením dirigenta Jiřího Štrunce, ale i malých gymnastek, které dodaly večeru punc mladické rozvernosti a energie. Uznání patří i za náročnou, ovšem do puntíku zvládnutou choreografii, kterou má na svědomí Jaroslava Leufenová.