Kdo by neznal Adriana Molea. Jeho deníky jsou pověstné a pro nás, kteří v osmdesátkách mířili pomalu či rychle do puberty, patří právě příběhy 13 a 3/ 4 letého teenagera k absolutně nezapomenutelným.
Divadlo v Dlouhé přivezlo inscenaci podle světového bestselleru Sue Townsendové do Jablonce pod režijním vedením Miroslava Hanuše a se skvělým Martinem Matejkou v hlavní roli. Rozjímání a úvahy ´jasného intelektuála,´ prožívajícího období rozbouřených hormonů a proměnlivého domácího zázemí doplnili autoři o řadu známých hudebních pecek, které ovšem dostaly vtipné české texty. Je nasnadě, že Hanuš využil nejen hereckých, ale i pěveckých schopností ansámblu a výsledkem je velmi pohodová, příjemná zábava.
Představení začalo projekcí notoricky známého videa z Youtube, v němž taneční pár z osmdesátek učí, jak tančit disco. Projekce se stala dokonalou přípravou pro večer, v jehož průběhu zazněly rockové, country i popové písně osmdesátých let. Ty přímo na pódiu ´vysekla´ kapela par excelence. Za bicí jakoby režisér posadil mažoretku. Tak obratně dokázal ovládnout bubeník paličky, které doslova létaly vzduchem. A stejně jako on, byli pro hru zapáleni všichni protagonisté. Záletná matka (Eva Hacurová), upracovaný spořivý otec (Pavel Tesař), babička s typicky anglickým vychováním (Jaroslava Pokorná), soused Lucas (Jan Meduna), opuštěný stařec Bert (Jiří Wohanka) a další, jenž na pódiu excelovali.
A jak by se daly shrnout dojmy z Hanušova podání notoricky známého díla? Ten, který si přišel vyslechnout Adrianovy hlášky, tak si přišel na své. Ten, který má rád hudbu, i ten si přišel na své. A hlavně si na své přišli všichni ti, kteří mají rádi uvolněnou atmosféru skvěle připravené hudební komedie.
A pro ty z nás, kteří se věkem blíží právě k Adrianovi je tento ´téměř muzikál´ niternou i dojemnou vzpomínkou na léta, kdy jsme všechno věděli nejlíp. Díky, Adriane. (ims)