Divadelní projekt „Město plné tónů“ s koncem divadelní sezóny zdaleka nekončí. Můžete se těšit na další tři rozmanité a prestižní koncerty a naprosto neobvyklou divadelní inscenaci. O které tituly půjde?

Poslední srpnovou středu na jevišti divadla usedne za klavír Ivo Kahánek, kterého jablonecké publikum zbožňuje nejen pro jeho profesionalitu, ale i pro lidskost, kterou přes klaviaturu rozdává. Tentokrát nás pianista zavede do romantických časů střední Evropy 19. století. Vnitřně vášnivý i tklivý Schubert, melancholický i tajemný Chopin či virtuózní a démonický Liszt nám budou těmi nejlepšími průvodci letním večerem.

Zahrada hotelu Rehavital je jako stvořená pro koncert šansoniérky Zlatky Bartoškové Než pozdravím anděla. Rozhodně si ho nenechte ujít, protože půjde o naprosto výjimečné vyznání o lásce a touze, o lítání a snech, o tom, odkud jsme vyšli a kam kráčíme, ale také o nemoci a uzdravení, o mlhách a probuzení.

Tak, jako v květnu, kdy projekt „Město plné tónů“ začínal, jsme vložili do programu divadelně zpracovaný příběh pianisty a jeho osudových lásek Vzpomínky zůstanou, v září, kdy projekt vrcholí, pod jeho hlavičkou uvedeme inscenaci Discoland. Mapuje vzpomínky bývalých zaměstnanců, návštěvníků a dalších pamětníků dnes už legendárního klubu Discoland Sylvie, kam svého času chodíval Karel Gott i pražské podsvětí. Zatímco postava majitele klubu Ivana Jonáka je notoricky známá, o těch „druhých“ netušíme skoro nic. Příběh je autentickým odhalením mnoha rovin tohoto svého času nejslavnějšího klubu. Režiséři Petr Erbes a Boris Jedinák ke spolupráci přizvali Johanu Matouškovou, Jiřího Vyorálka, Václava Vašáka, Petra Čtvrtníčka, Anežku Kubátovou a další.

Projekt „Město plné tónů“, na který přispívá Státní fond kultury ČR, uzavře koncert, který jste ještě neslyšeli. Jakub Kydlíček a Concerto Aventino vás totiž i v hledišti jabloneckého divadla zcela vnoří do náruče zvuků a hlasů přírody, které se staly inspirací pro uměleckou tvorbu baroka. Jedním z hlavních zdrojů přírodní inspirace byly rozličné zvuky ptactva a jiné zvířeny. K jejich imitacím využívali autoři nejen lidského hlasu, ale také klávesové a smyčcové nástroje a zejména pak zobcovou flétnu.

Až půjdete na některý z těchto pořadů, nezapomeňte, že v pokladně máte stále příležitost zakoupit si abonentku na následující pololetí.

(ras)