Hudbu Antonia Vivaldiho, Johanna Sebastiana Bacha, Georga Friedricha Telemanna, ale i Ennia Morricone představil v Městském divadle v Jablonci přední český hobojista Vilém Veverka. Ten svým uměním ukázal, proč patří mezi nejrespektovanější české hráče na hoboj. Vilém Veverka spolupracuje s řadou významných hudebních těles, mezi něž se řadí i dvouleté působení ve vyhlášené Berlínské filharmonii.
Mistrně zvládnuté skladby přesvědčily přítomné, že hoboj má své nezastupitelné místo ve vážné hudbě, a že je koncert pro hráče na tento nástroj rovněž pořádným fyzickým výkonem. Přestože ke „zlaté éře hoboje" patří 18. století, v Jablonci to vypadalo, že současnost je dobou zřejmě platinovou. Atmosféru večera skvěle doplnil i milý a vtipný přístup charismatického Veverky, který mluvil sice málo, ale zato trefně. A tak v divadle zazněly krom potlesku i salvy smíchu.
Vilém Veverka se v Jablonci představil spolu s komorním klasicistním orchestrem Enseble 18+. Že se jedná o spojení více než povedené, dokazuje absolutní ticho během produkce a následně neutuchající aplaus a neustálá prosba o další přídavek. „Teď už opravdu nic připraveno nemám, tak mi dejte chvilku," podotkl s úsměvem Vilém Veverka před posledním hudebním bonbónkem. To už ale bylo celé divadlo na nohou a standing ovation byl doprovázen nadšenými výkřiky Bravo.
Jelikož je ale Vilém Veverka člověkem renesančním, konala se ve stejný den ve foyer divadla vernisáž výstavy jeho fotografií s názvem Druhá tvář Viléma Veverky aneb Hory mého života, která ukazuje zajímavé momenty z hobojistových výprav do hor a která rovněž stojí za pozornost.